BMW 320Si Motorsport, kůže, šíbr, xenony

Technické údaje:

V provozu od: 2006
Najeto: 225 000 km
VIN: 
Objem: 1997 ccm
Výkon: 127 kW
Palivo: Benzín
Počet míst: 5
Počet dveří: 5
Barva: černá metalíza

Informace o vozidle:

Dalším vozem BMW z široké nabídky vozů této značky,​ které u nás najdete,​ je skutečná rarita ​- BMW 320 Si. Vozů tohoto typu bylo vyrobeno pouze 2600 kusů. K vozu je vedena servisní kniha,​ a co se výbavy týče zmíníme např.: xenony,​ kožená vyhřívaná sedala,​ elektronický šíbr,​ alu kola,​ přední i zadní parkovací senzory a mnoho dalšího. Nejedná se o návrh na uzavření smlouvy (nabídku) dle § 1731 zákona č. 89/2012 Sb.,​ občanský zákoník,​ ale o nezávaznou nabídku Popis vozu BMW 320Si: Jedná se o limitovanou edici BMW 320si s počtem 2600 vyrobených kusů z důvodu homologace vozu pro závody FIA WTCC a prý také jako oslava vítězství v této soutěži s předchozím E46 320i. Vozidlo tedy slouží jako základ pro stavbu závodních speciálů 320si. Proto má mnoho sportovních úprav oproti sérii jak na podvozku, tak pod kapotou. Jde o nejzábavnější variantu modelu E90. Jde tu o čistou řidičskou esenci a radost z jízdy. Mrkněte se na současné výrobní portfolio BMW a najděte podobně naladěný vůz. Zřejmě skončíte u firmy M GmBH. Za silnou stránku 320si je nutné považovat skvělý sportovní M podvozek se standardně montovanými 18" koly, oproti 320i větší přední brzdy, jiné zavěšení zadní nápravy a především zcela unikátní motor. Motor: Atmosférický zážehový řadový čtyřválec o obsahu 1997 ccm se 4 ventily na válec vychází se standardního motoru v 320i, nicméně přináší několik výrazných změn zejména pro dosažení vyšších otáček. Výkon vzrostl o 17 kW na celkových 127 kW při 7000 RPM, zdvih byl snížen o 2 mm na 88 mm, vrtání bylo zvětšeno o 1 mm na 85 mm, komprese zvýšena z 10,5:1 na 11:1. Válce běhají ve vložkách ze slitiny hliníku. Točivý moment zůstal na 200 Nm, ovšem jeho vrchol se posunul ze 3600 na 4250 RPM. Došlo ke zvětšení sacích i výfukových ventilů, motor tak více spaluje, tedy "chlastá", svoje o tom hovoří také oblíbený údaj o emisích CO2, který je se svými 214 g/km dokonce vyšší než u modelu 330i (210g/km). Motor nemá systém Valvetronic, který se v jiných benzínových verzích stará o plynulé časování ventilů a tlumí spotřebu, jsou zde škrtící klapky. U 320si je použitý systém variabilního nastavení vačkových hřídelí Bi-VANOS. Nejsem žádný expert na motory, nicméně se tím údajně umožnilo vyšší vytáčení motoru a červené pole začíná až v 7300 RPM, což je velmi milé. Důležité je také zmínit, že motor je montován ručně v anglickém Hams Hall a hlava válců je odlita v německém Landshutu spolu s motory F1. Pro nevěřící a nechápající exkluzivitu motoru 320si většinou stačí zvednout kapotu, kde na vás jukne karbonový kryt hlavy, což vypadá opravdu dobře. Hmotnost se podařilo snížit o 10 kg a došlo i ke snížení těžiště, nicméně to jsou úpravy znatelné v motorsportu, na silnici to člověk asi jen těžko pozná. Změny vůči 320i roku 2006 jsou v akceleraci z 0 na 100 kmh (z 9,0 na 8,1 s) a v pružnosti motoru - akcelerace z 80 na 120 kmh (4.stupeň z 9,1 na 7,7 a 5.stupeň 11,8 na 9,9). Motor se do otáček hrne velice převelice ochotně a na zvuk motoru mám takovou malou závislost. Když se pozorně zaposloucháte, zjistíte, že při akceleraci se zvuk motoru mění ze sametově klidného ševelícího dvoulitru na uřvanou vysokootáčkovou šelmu. To se děje kolem 4500 otáček, kdy začíná kýžená zábava a benzín do nádrže stříká po litrech. Zároveň se dostavuje přiblblý úsměv na tváři nebo alespoň přísný pohled zpod tmavých brýlí. To proto, že se řidič začíná konečně 100% koncentrovat. Převodovka: 6 stupňová mechanická, konečný převod upraven z 3,38:1 na 4,10:1, jinak oproti 320i beze změn. M paketová hlavice řadící páky. Automatická převodovka v nabídce není vůbec. Také auto nemá homologaci na tahání karavanů a vleků, takže by se i chlapcům v TopGearu mohlo zamlouvat :) Podvozek: standardně dodávaný M paket. Zavěšení zadní nápravy je převzaté z modelu 330i. Mohu srovnávat s 320d, kterou jsem měl s běžným podvozkem, na 18" runflatech. Jelikož toto auto váží o nějakých 155 kg méně (320d touring v TP udává 1580 kg), konkrétně 1425 kg s "běžným" 75 kg řidičem, musí to být někde znát. Výhoda je v možnosti projíždět zatáčky mnohem razantněji, auto drží stopu i tam, kde standardní podvozek s těžkým motorem a zapnutou stabilizací už směřoval po tečně ven. Pravda, stabilizace šla vypnout, ale dávkovat výkon plynem u turbodieselu, nenechte se vysmát. Tuhle sem našel srovnání Alpiny D3 a BMW 330i na okruhu v Doningtonu. D3 je sice rychlejší asi o 3 vteřiny (fuj ten zvuk), ale se zaplým DTC. To znamená, že ani ten profík za volantem si netroufne to u zákeřnýho podávání výkonu u dieselu vypnout. Pokud sledujete britský Fifth gear, možná jste viděli jak 320si testovala Vicky a naměřila boční přetížení 1,1G!! Video opět snadno vygooglujete. Brzdy: 300 mm kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech, žádné vrtané kotouče se ovšem nekonají. TP hovoří i o použití 16" kol. Brzdy jsou použity ze šestiválcového modelu 325i. Zřejmě budou oproti šestiválci ochuzeny o vysoušení za mokra, tedy o systém, který pomáhá zkracovat brzdnou dráhu za špatných klimatických podmínek. (celý článek na https://moje.auto.cz/rarsch/esicko.html)

Výbava:

CD přehrávač, AUX, el. okna, el. zrcátka, vyhřívaná zrcátka, střešní šíbr el., mlhovky, xenonové světlomety, ostřikovače světlometů, aut. klimatizace, dvouzónová klimatizace, sportovní sedadla, vyhřívaná sedadla, výškové nastavitelná sedadla, multifunkční volant, 8x airbag, isofix, palubní počítač, kožené čalounění, parkovací senzory přední, parkovací senzory zadní, alu kola, ABS, ESP, man. převodovka, 6 rychl. stupňů, sportovní podvozek, autorádio, tempomat, startování tlačítkem, senzor stěračů, podélný posuv sedadel, polohovací sedadla, hands free, centrál dálkový, imobilizér, venkovní teploměr, posilovač řízení, výškově nastavitelná sed., nastavitelný volant, dělená zadní sedadla, senzor tlaku v pneu, centrální zamykání

Otevírací doba

Pondělí11 – 17 hodin
Úterý11 – 17 hodin
Středa11 – 18 hodin
Čtvrtek11 – 17 hodin
Pátek11 – 17 hodin
Sobotapo tel. dohodě
NeděleZavřeno
V jiný čas předchozí dohodě.
VOlejte +420 777 679 678

Přijeďte se podívat

Kontakt

Jiří Rak

Rudolfovská 463
České Budějovice
370 01

info@kupsiauto.cz

IČ: 41935349
DIČ: CZ7012311405

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram